In încercarea noastră ca bloggeri de a ne ajuta clienții cât mai bine, de multe ori nu știm ce anume vor aceștia.
Dar cum aflăm ce anume vor?
Ceea ce noi credem că vor și ceea ce vor ei de fapt sunt două lucruri total diferite.
Unul dintre cele mai grele lucruri pe care le poți avea ca marketer pe Internet este să îți cunoști nișa. Dar să o cunoști bine de tot.
Iar pentru a afla aceste lucruri nu trebuie decât să… întrebi! Provocările cele mai grele au, uneori, răspunsurile cele mai ușoare.
Însă nimeni nu o să te întrebe nici ”ce mai faci” dacă nu crede că vorbește cu un expert în domeniu. Altfel, nu li se merită timpul pierdut.
Și, chiar dacă conținutul articolelor și al emailurilor este foarte bun, tot s-ar putea să nu te contacteze.
Eu primesc zeci de e-mailuri cu întrebări pe lună ca răspuns la mailurile prin care îmi promovez articolele pe blog.
Iată ce fac. E simplu și poți face și tu. Nu trebuie să le implementezi pe toate într-un singur e-mail, însă e bine să exersezi.
1. Fă mai multe Call to Action-uri (CTA-uri) atractive
Un call to action pus într-un e-mail este un text sau o imagine prin care îi rogi să facă ceva. Poate vrei să îți răspundă la mail, poate vrei doar să dea click să citească restul articolului pe blog.
Indiferent de rezultatul final, un email ar trebui să aibă mai multe CTA-uri, chiar dacă acestea te îndeamnă să faci același lucru.
Dacă e-mailul este scurt, atunci e suficient să ai unul singur. Spre exemplu:
==> Click aici pentru a citi restul articolului pe blog
sau
** Te rog să dai un reply la acest e-mail cu părerea ta despre subiectul tratat **
Observi cum steluțele scot în evidență CTA-ul? Așa îmi garantez eu o rată re răspuns mai mare.
2. Conținut relevant
Nu știu dacă mai are sens să menționez însă o fac oricum, să fiu sigur. Chiar dacă nu îți cunoști prea bine nișa, asta nu înseamnă că le poți scrie despre orice.
Conturează un avatar al clientului, apoi rămâi pe subiect, nu începe să vorbești despre subiecte care nu au prea mare legătură unele cu celelalte. Un blog de nișă trebuie să fie concentrat ca o rază laser pe un singur subiect.
Vei vedea că, tot trimițând mailuri pe același subiect dar care să fie și interesante, vei stârni curiozitatea cititorilor și vor veni, evident, cu întrebări.
3. Fă lucrurile interesante
Nu e destul să scrii articole la fel cum scriai lucrări de control la fizică: plictisitoare.
Formează din tine un caracter care nu doar scrie ci are și puțină personalitate. Pentru asta trebuie să ai puțin umor, să spui povești și întâmplări din viața ta dar relevante pentru ei și-așa mai departe. Vom vorbi despre asta cu altă ocazie.
4. Dacă ai deja primele feedback-uri, scrie despre ele
În momentul în care ai deja primele întrebări, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să le răspunzi. Așa, cititorii vor vedea că sunt băgați în seamă și vor fi încurajați să te întrebe și mai mult.
Oferă răspunsul fie pe blog, fie prin e-mail, fie și-și, pentru că e posibil ca mai multă lume să aibă aceeași întrebare.
Încet-încet vei ajunge să devii expert în nișa ta și să scoți produse informaționale de succes. Iar dacă vinzi produse fizice sau pri afiliere, vei avea la fel de mult de câștigat, pentru că un blog cu vizitatori activi și care se implică întotdeauna va aduce mult trafic.
Awards
0 comments:
Please no spam! Remove comment!